Ik kwam deze site tegen en ben helemaal enthousiast vorige week spulletjes gaan verzamelen om zelf kleding t maken... stof, patronen, garen, de juiste naalden voor in de machine, en, niet geheel onbelangrijk... een naaimachine.
De naaimachine is een tweedehandsje van marktplaats. De vrouw waar ik hem heb opgehaald had hem al -tig jaar in de kast staan, had hem nooit echt gebruikt, wist niet hoe de bovendraad moest lopen en had ook de handleiding niet meer. Overmoedig dacht ik dat ik er wel uit zou komen met die bovendraad, maar ik krijg het gewoonweg niet voor elkaar... Hoe ik de draad ook laat lopen, op de een of andere manier blijft hij niet mooi gespannen en bovendien haalt hij de onderdraad niet op...
Het lukte me 1 x om de onderdraad op te halen maar ook toen ging het draad in grote lussen los hangen, dus had ik het weer los gehaald en nu weet ik zelf niet eens meer hoe ik de draad toen liet lopen... met andere woorden een hele grote HELP alsjulieblieft. Ik heb de stof al uitgeknipt en al klaar liggen en kan nu niet verder.. erg frustrerend!

Misschien kan je een foto van je machine op de site zetten? Er bestaat een site met handleidingen, maar het merk Gritzner staat daar niet tussen.
Er is ook veel kans dat je het wel juist doet, maar dat de bovenspanning of onderspanning fout ingesteld is...
En anders via google zoeken, of naar een naaimachine winkel gaan.